Vintage Damask achterkant blog

dinsdag 15 februari 2011

De voorbereidingen voor de Dear Jane blokjes is in volle gang

Terwijl ik met dit blokje aan het tekenen en knippen ben, met een mooi stukje muziek op de achter grond gaan mijn gedachten vaak overal naar toe. Van middag denk ik aan de mensen, die ik over mijn hobby vertel namelijk.
Als ik vertel over mijn quilt hobby en zij geen idee hebben wat quilten is leg ik het meesal als volgt uit. Ik koop stof, deze stof knip op snij ik in kleine stukjes en naai ze volgens een patroon dat ik mooi vind weer aan elkaar, als de top klaar is pak ik een katoenen lap voor de achterkant, doe hier een vulling tussen en pit met de hand deze drie lagen weer door zodat ze vast komen te zitten. Dan zie ik ze kijken, ik lees van hun gezicht meent ze dat nou of is dit een grapje, meestal komt dan de vraag:
Doe je dit met de naaimachine? Nee zeg ik dan ik doe dit allemaal met de hand.
Ik laat ze dan mij blog zien en . . . . .

zeg nou zelf als je deze 45 iniminie stukjes stof voor een Dear Jane blokje ziet moet je toch niet een klein beetje mesjoche zijn of niet dan ! ! !
Dit wou ik even kwijt, ik ga nog even verder met deze piep kleine stukjes hoor, wat een geweldige hobby is dit toch ! ! ! !


Groetjes Hennie.

15 opmerkingen:

Heleni zei

Mesjoche of niet mesjoche, sommige mensen willen het ook niet snappen omdat ze zelf vaak niet zo creatief zijn. Ga maar lekker door met je prachtige creaties...ik doe het namelijk ook (hihi)

groet Heleni

Jane in Cumbria zei

Ja hoor, die gezichten!! Altijd best wel grappig. Ik sprak met iemand die het zonde van de stof vond!!! (Totdat ze de Dear Jane quilt zag...!)
groetjes
Jane

annemieke zei

Hoi Hennie

Dat heb je weer mooi op (papier) gezet. We zijn denk ik allemaal een beetje leuk mesjogge.
We gaan vrolijk door met onze prachtige hobby.
Tot vanavond.

Gr annemieke.

Guusje, zei

Wat een mooie blok ben je aan het maken en die uitleg geef ik ook altijd en dan zie ik mensenn denken, is dat leuk dan? Je lijkt wel... nu ja dat kun je zelf wel invullen en ik vind het net zo leuk om te doen.

Lita zei

Ik zeg altijd maar zo, elke gek zijn of haar gebrek, haha.Ik had ook zo'n zwager,die keek altijd zeer meewarig naar mijn quiltprojekten,Hij vond het eindresultaat altijd mooi,maar dat je eerst lappen kapot moet knippen en dan weer aan elkaar gaat zetten vond hij toch maar een heel gedoe
groetjes Lita

Dear Jo zei

Ach, je moet iets hebben dat je kietelt, zegt mijn partner altijd. Ik vond het blokje waar je nu mee bezig bent lastig en gisteren bij het quilten er van vond ik dat nog een keer :)))) Succes!!!

Terray zei

Wat leuk om te zien hoe jij je voorbereid op het maken van een blokje....
Mijn man snapt ook niks van quilten....koop je stof, knip je dat is stukjes en dan naai je het weer inelkaar zegt hij dan hahaha.

Groetjes
Tertia

GRANNY'S HOUSE zei

Natuurlijk zijn quiltsters een beetje gek, dat moet ook wel, maar liever gek dan normaal....toch?

Groetjes
Ines

sylvia zei

sommigen staan inderdaad te kijken of je wel goed bij je hoofd bent.....totdat je wat laat zien!!
leuk toch?! Laat ons maar lekker bezig zijn.....

AnitaS zei

Niet iedereen snapt het. Maar als wij het nu maar leuk vinden.

Monica zei

Ha, zo is het maar net, hoe gekker hoe leuker, niet dan? Ik heb met veel plezier jouw blogjes gelezen en bekeken, veel succes met je mooie werken

Anoniem zei

Hallo Hennie,
wat een interessante blog heb je de Red Delicious is prachtig.
Heb je de patronen nog??
groeten ria, Masssluis

Hennie zei

@ Ria ( Maassluis ) De patronen zijn te koop, op het blog van Esther Aliu kun je ze bestellen.

Annefred zei

We zijn eigenlijk allemaal prettig gestoord, dat maakt het juist heel leuk. Om idd lekker bij weg te dromen / denken en de sores van alledaag een beetje te vergeten. Nog bedankt voor de Award Hennie, maar iedereen was hem al zo snel aan het doorgeven, dat ik als Slow Poke Quilter weer eens achteraan kwam. Ga hem helaas niet doorgeven, maar vind het wel heel leuk dat je aan mij gedacht hebt.
Groet en tot 1 maart!

Anoniem zei

Ik ben ook zo'n met-de-hand-quiltster, nou ja, beginneling nog maar, maar toch. Mijn man vindt het ook maar vreemd, haha, maar daar trek ik me niets van aan. Ik vind het leuk en rustgevend.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails