Vintage Damask achterkant blog

maandag 5 oktober 2009

Maandag quilt/brei dag gezellig












Vandaag is Ria mijn zus geweest, we hebben gezellig samen gequilt, hier zie je mijn naaimachine nog in goede staat. Ik zij nog deze machine heb ik al heel lang hij doet het altijd goed, zo nu en dan laat ik hem helemaal na kijken en doorsmeren, ik heb te hard gepocht en het niet op hardhout afgeklopt, ha, ha, ha. Vanmorgen gaf het oude beestje de geest, we schrokken ons een hoedje, er kwam rook uit de machine en het stonk behoorlijk in mijn quiltkamer. Geen goed teken lijkt me!!!!!!!
Mijn DH is erg handig hij moet maar eens even kijken hoe groot de schade is en of hij hem nog kan maken.
Ria heeft haar quilt doorgepit, hij wordt even bij gesneden en dan kan de afwerkrand er omheen, ik help haar een beetje opweg, tussen door pit ik mijn Christmas Wish door en af en toe brei ik een paar pennen aan mijn vest.



Mijn moeder van bijna tachtig kwam ook nog langs ze had niets meer op de pennen en heeft maar een paar sokken opgezet. Tussen de middag hebben we gezellig samen een broodje gegeten.


Ria heeft ook twee van deze strikjes blokken gemaakt ,er komt nog een rand omheen het worden kussens, leuk hè.




Dit is haar nieuwste project er worden nog wat stofje bijgekocht, ze is ook begonnen met een kantklos cursus ze klost zelf al heel lang hoor, woon je in de buurt van Apeldoorn en heb je interesse in januari kun je bij haar kantkloslessen volgen.


12 opmerkingen:

Joyce zei

Wat een gezellige dag hebben jullie gehad!! En zo lekker produktief!!
Jammer van je naaimachine, klinkt niet echt als een kleinigheidje....hopen dat het toch meevalt!!

Guute zei

Daar word ik jaloers op, zo'n moeder, dochterdag! En dan nog zo'n productiviteit!!!

GRANNY'S HOUSE zei

Heerlijk zo'n dag, alleen jammer van de naaimachine.

Groetjes
Ines

Ria zei

Leuk om mijn eigen werk in jou blog tezien.
Het was inderdaad een hele gezellige dag.

Anita zei

Jullie hebben het wat leuk gehad. Een vrouwenfamiliedag. Jammer van je naaimachine, ik hoop dat je DH hem kan redden.

Berna zei

Wat een heerlijke dag hebben jullie gehad! En lijkt het maar zo of doen jullie op zo'n dag ook nog eens heel veel. Als ik met m'n zus quilt, wordt er vooral veel gekletst :)

Annelies zei

Wat leuk zo gezellig met je zus en je moeder.
Ik hoop dat je machine te redden is !

quilting Jeannet zei

Gezellig zo met je moeder, en je naaimachine.....dat wordt een Bernina Aurora of hoe heet zo,n beest.......

groetjes, Jeannet

Chris zei

Wat zal je geschrokken zijn met die rook uit je machine. Is hij nog te repareren? Gezellig zo, met je zus en moeder. Mooi boek is dat van je zus!

katrien zei

Je kerstquilt is heel mooi.En gezellig samen handwerken,leuk toch hé.

Rina zei

Gezellig zo een dagje met je zus en moeder. |Wel jammer van je machine? Is er ook (quilt) werk door beschadigd?

Mirjam zei

Wat hebben jullie veel gedaan zeg!!! En wat een mooie dingen zie ik voorbij komen!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails