Vintage Damask achterkant blog

zaterdag 28 december 2019

Het volgende rolletje word gebreid.

Vandaag ben ik begonnen met de crisis breirol, het is een mooi patroontje, maar ik vind hem eigenlijk te breed. Het originele patroon van Kristin Benecken heeft in het tussen patroon kraaltjes.



Ik heb wel wat doosjes met kraaltjes in huis.
Even kijken op YouTube hoe dat gaat.


Kennen jullie dat, deze kraaltjes heb ik al lang in de kast liggen en het doosje zit heel goed dicht, met veel moeite heb ik hem open gekregen, dat moet voorzichtig want ik zag alle kraaltjes al door de kamer rollen :)
Dat ging dan wel goed, maar ik had het doosje op de kop en alle kraaltjes gingen door elkaar pooeh.
Nou ja alles weer bij elkaar gezocht want alleen de grote kralen kan ik gebruiken.

Ik heb geen idee waar ik mijn allerkleinst haaknaald heb, over al gekeken maar niet gevonden jammer, maar het kan ook met een dun ijzerdraadje.
Ik gebruik het afsluit draadje dat bij boterham zakjes in zit, het plastic eraf en dan pas hij net dubbel door een kraaltje.
Het is wel een heel gepruts of misschien is het even wennen, maar anders komt er af en toe een randje met kraaltjes tussen.

Deze breedte vind ik beter, de kraaltjes zijn moeilijk te zien maar ze zitten er echt tussen.

Goed weekend, Hennie.

2 opmerkingen:

Ineke zei

Wat wordt het mooi en prachtig straks versierd et kraaltjes!

Annelies zei

Ziet er wel heel leuk uit. Succes !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails