Vintage Damask achterkant blog

dinsdag 18 december 2018

Het was erg lastig om voor deze blokken een passende stof te vinden die ik er tussen kon zetten, uiteindelijk heb ik (vrijwillig lol) deze rode stof bij Ity in Delden gekocht maar ik had eigenlijk blauw in gedachten.
Omdat ik de stitcherie blokken met verschillende tinten blauw heb afgewerkt was er geen blauwe kleur die bij alle blokken paste.
Flink balen hoor als je dat in je hooft al helemaal klaar hebt en denkt nog even een mooie blauwe kleur erbij kopen.

Nou ja dacht ik gisteren, of ik haal de gekleurde randen van de blokken af en zet er een andere stof omheen, of ik gebruik gewoon deze rode tussenstof, maar helemaal tevreden was ik niet.
Andere stof eromheen zetten dat wordt ook niet mooi, want de kleur van het borduurwerk is afgestemd op de rand poeh, wat een dilemma, (nou ja er zijn ergere dingen)
Ik moet er eerst maar eens een nachtje over slapen.



Meestal werkt dat bij mij wel goed, even weg bij de quilt en iets anders doen.
Vanmorgen heb ik de stof die ik gebruikt heb voor het borduurwerk opgezocht en wat denk je daar heb ik ruim genoeg aan. 
Dus ik ben eruit ik ga de witte stof gebruiken en die rooie, nou die komt vast nog wel een keer van pas.


In de middelste rij maak ik een paar randjes met molentjes.
Wordt vervolgt.


Fijne dinsdag Hennie.

1 opmerking:

Ineke zei

Inderdaad, een dilemma! ;-)Meestal werkt het ook als je op de foto hebt gezet, dan kun je beter oordelen. Ik ben ook zo, heb 12 blokken liggen en nog steeds zoek ik de kleur die er leuk bij zou staan.
Succes

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails