Vintage Damask achterkant blog

vrijdag 17 december 2010

Kippen leed, alle dieren zoeken eten

de vos ook.
Gistermorgen ging ik de kippen voeren en zag alleen de haan, na een makkelijke speur tocht, in de sneeuw kwam ik er al snel achter dat er een vos in het kippen hok was geweest om een maaltje te halen.




Hier zie je de sporen duidelijk in de sneeuw, hij sloop onder het gaas door en ging via het luikje, dat altijd open stont het hok in.




De sleep sporen in de sneeuw, waarom hij beide kippen gepakt heeft is volgens mij niet zo slim, hij had beter nog een keer weer kunnen komen twee kippen is wel een heel fors diner.
De ene kip lag half aangevreten onder het houten afdakje en de andere is spoorloos.
De haan zit nu erg eenzaam in het kippenhok, voor de zekerheid doen we nu s'avonds het luikje van het hok wel dicht.
Gisteravond was mijn DH er laat weer en hij dachten nou die kip ruim ik morgen wel op en wat denk je de vos is vannacht nog even terug geweest en heeft nog weer van het kippetje gegeten, gelukkig heeft hij de haan niet gepakt.
Nou ja zo is het dieren leven we moeten maar snel een paar kipjes kopen zodat de haan niet meer alleen is.
Deze twee dames zijn er niet weer toch wel jammer hoor het waren erge leuke kippen.
Groetjes Hennie.

10 opmerkingen:

Rina zei

Wat jammer van de kippen, hopelijk heeft de vos er van genoten....

Terray zei

Wat zielig...ik snap dat een vos je ook wilt eten, maar jij bent mooi je kippetjes kwijt en de haan zit er nu eenzaampjes bij.
Ik vind het maar een rot vos ;-)!

Groetjes
Tertia

Klaske zei

Hé wat jammer..Mijn schoonvader had vroeger siereenden, daar istie mee op gehouden want daar was ook een vos die er met z'n dieren vandoor ging.
Fijn weekend

GRANNY'S HOUSE zei

Arme kippen, maar voor meneer Vos was het een koningsmaal.

Groetjes
Ines

Guusje, zei

Ach wat jammer van de kippen maar idd zo is de natuur. De vos zal in ieder geval heerlijk hebben genoten.

quilting Jeannet zei

Jeetje Hennie! dat is me ook wat, ik vond jou kipjes inderdaad echt heel erg mooi om te zien, assendelfters als ik het wel heb ? Dat is allemaal niet zo leuk, wij hebben sinds kort ook het luikje dicht, we hebben hier dan wel geen vossen, maar wel bunzings, en die presteren het ook om eem kip op te eten, en laatst een buizert, maar een vos.....Brrrrr, dat zal nog moeilijk worden, bij Bep hadden ze er ook zo,n last van, die hebben nu een hele dichte ren met ingegraven gaas.

Groetjes, Jeannet

ria zei

Hennie je mag wel een paar kipjes bij mij komen ophalen. groet ria

Jane in Cumbria zei

Jammer hoor, van je kippetjes. Je gaat je best aan die beestjes hechten. Ik hoop dat je er een paar leuke voor in de plaats krijgt.

Marieke zei

Hè, wat vervelend van die kippen, zeg. Tja, vossen zijn berucht, zeker in de winter. Wij hadden juist weer last van ratten, die de kippen in de boerderij pakten. Wij hebben toen wat extra poezen (dus geen katers!) genomen en dat heeft geholpen. Maar dat helpt vast niet tegen vossen. Ik zag dat je al wel wat kippen op kunt halen bij Ria: nu nog het hok goed dichtmaken.

Tineke Machiela zei

ach dat is sneu voor de haan,maar snel andere kipjes halen,en ja elk dier moet eten op wat voor manier dan ook ...maar liever niet op deze manier he..
goed weekend en de groetjessssss
Tineke

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails