Vintage Damask achterkant blog

zaterdag 31 oktober 2020

QUILTTAS

Deze twee blokken, de zakken van de buitentas van de quilttas waren snel klaar, het naai en snijwerk voor de handvaten en het pennen zakje waren geen probleem, maar toen.




Een aantal jaar geleden mocht ik het patroon voor deze quilttas van Miny lenen, zij had hem zelf een keer tijdens een workshop gemaakt en ik vind hem helemaal geweldig, dus begon ik met goede moed.

Het patroon was ingewikkelder dan ik gedacht had en af en toe kwamen de lapjes ( muizen, klosjes, spelden en knoopjes) en het patroon weer uit de kast. Veertien dagen geleden dacht ik ik moet hem toch eens gaan maken en vroeg Miny of ik haar tas mocht lenen zodat het mij allemaal wat duidelijker zou worden.

En of het mij duidelijk werd hoe veel werk het was om deze tas te maken, 😏


De binnen en buiten tas werden geknipt, het speldenkussentje werd voor bereid,


voor de scharen is ook een plekje gereserveerd,


De materiaalstrook, met de ijverige muisjes werd geknipt,


de handvaten strook gemaakt,



De buiten tas wordt gequilt


Het klittenband wordt in de tas gezet


zodat, de tasjes en het spelden kussentje erin kunnen,



zo ziet hij er van de binnenkant uit


Een foutje is snel gemaakt, jammer de bies zit er aan de verkeerde kant aan, hij mag er weer af wel even balen maar ja. Ik haalde hem er snel weer af en ja natuurlijk hij zat er al helemaal en goed aan.



Dit is hem dan, mijn nieuwe quilttas, ik vind de stofjes erg leuk, ben er erg blij mee, hopelijk kan hij snel een keer mee naar een workshop, of een regiodag.




 Een heel fijn weekend Hennie.

4 opmerkingen:

Tilly zei

Wat een handige tas is dat.Wel een flink karwei maar dan heb je toch wat.
Groetjes Tilly

marga zei

Wat een mooie maar ook leuke tas is dat geworden. Al die kleurrijke lapjes met mooie afbeeldingen.
Nu maar hopen dat het snel anders wordt en wij weer zonder van alles en nog wat kunnen genieten.
Groeten
Marga

Annie Kingma zei

Lijkt me een heel moeilijk patroon, je hebt hem gemaakt, en hoe. Het is een prachtige tas, knap hoor.
Hopelijk kan je er spoedig mee op pad, en er mee pronken ook.
Groetnis Annie

miekequilt zei

Wat een leuke en vooral handige tas. Lijkt me inderdaad een beetje ingewikkeld, maar het is je toch gelukt !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails