Vintage Damask achterkant blog

vrijdag 7 oktober 2016

Originele Hollandse sitsen



Vanmiddag zijn Jannie en ik naar Goor naar de Dutch fabric geweest, waar ze onder
 andere de stof collectie voor Den Haan & Wagenmakers zeefdrukken.
Ik vond het super om te zien hoe dit hele proces werkt, als je een beetje met stof hebt is dit een echte aanrader, nou ik kan wel zeggen dat ik niet een beetje met stof heb maar heel erg veel.
Kijk maar mee hoe het werkt, mijn uitleg is natuurlijk niet zo uitgebreid, maar dat is een mooie gelegenheid om je volgend jaar met de open dagen daar bij een rondleiding aan te sluiten.

Elke rol brengt een kleur op de stof aan, de donkerste kleur eerst



Elke kleur wordt in de rand van de stof "afgevinkt" 



In het midden van de stof zit een panel.


 In deze machine wordt de 
verf gefixeerd door warmte.


Dit is de wals die de glans op de stof maakt.


De bovenste rol wordt heel heet verhit ( ik weet niet meer hoe heet) dat geeft de tijdelijke  glans.


Door alle verhitting krimpt de stof, hier wordt de stof weer opgerekt tot de breedte die het had


Natuurlijk ben ik niet zonder stof weggegaan, deze drie printjes zitten in een breedte, leek me handig en voordelig :)


En deze ook ze passen erg mooi bij elkaar.


Er was ook nog een tentoonstelling van quilt gemaakt van deze stoffen, ook erg leuk om te zien.

Fijne avond Hennie

4 opmerkingen:

Rina zei

Wat leuk zo'n uitje naar de fabriek.

Tilly zei

Wat een leuke bezichting,en heel veel mooie stoffen.
groetjes Tilly

ria vogelzang zei

Prachtig om te zien, he?! Ik was er donderdag met man en dochter; wat leuk om eens te zien en horen!
Nog lekker nagenieten!
Groetjes uit Ommen, Ria.

ria zei

Mooi je foto's zo zijn we er een beetje bij :-)
De stofjes die je hebt gekocht helemaal mijn smaak.
Groetjes Ria

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails