Vintage Damask achterkant blog

zondag 1 maart 2015

Kip, kip, kip

Ha mooi weer een top klaar, de bloemen en kuikentjes zijn geappliceerd.
De scharrelkippen gaan in de ''we moeten nog gequilt worden'' mand.
De hoogste tijd om verder te gaan met het doorpitten van de BBQ quilt.



Hebben jullie dat ook wel eens, ik heb het eerste blokje van de sneeuwmannen quilt klaar, maar hij is te klein.
Toen ik het midden blokje klaar had en de driehoeken er aan wilde zetten waren de driehoeken te groot, nou ja denk ik een foutje in het patroon? (Stom, stom stom meten is weten)
Dus ik pas het gewoon aan, dan moeten de randen ook iets kleiner worden, geen noot das snel gedaan. Wat is nu het geval, ik ben altijd zuinig op mijn patronen dus kopieer ik een patroon zodat ik het origineel kan bewaren, waarvoor ??? Geen idee want ik maak een quilt eigenlijk nooit twee keer.
Het patroon gewoon onder de printer gekopieerd en wat denk je, hij heeft hem kleiner geprint grrrrrrrr. balen, dat ik daar nu niet eerder aan gedacht heb om even de malletjes na te meten daar baal ik echt van, er zijn natuurlijk ergere dingen, maar toch.
Ik denk dat ik eerst het tweede blokje in de juiste maat maak en ik zie wel wanneer ik het eerste over maak.

Een hele fijne zondag, en met de mijne komt het ook wel goed hoor.

Groetjes Hennie.

11 opmerkingen:

Jeanneke zei

Wat is je kippen quilt énig geworden! Ik raak gewoon een beetje van de leg, als ik dit leuks zie. Maar jij hebt je ei er lekker in kwijt gekund, dat zie je zo :>)
Fijne dag, groetjes,

Jeanneke.

Wilma Kuin zei

Wat een heerlijke kippen
:0)

Ineke zei

Prachtige kippen-quilt!

Frederika zei

Wat een leuke kippetjes, ik zie zo op vele blogs opduiken. Vervelend dat je nu te kleine blokjes hebt. Succes

Patricia zei

Wat een leuke kippenquilt !
Ik kopieer ook altijd mijn patronen en net wat je zegt, waarom? geen idee,misschien zonde om het te verknippen ofzo.
Wel vervelend dat je die nou weer over moet maken.
Groetjes Patricia

marga zei

Die ziet er mooi uit. De bloemen ertussen staat toch wel heel erg leuk.
Ik denk dat ik ze er ook nog op ga maken want zonder is toch wel een beetje kaal.
groeten
Marga

Tilly zei

Wat een gezellige kippenquilt is het geworden, complimenten. groetjes Tilly

Monica zei

Leuk hoor dat kippenquiltje, en het gebeurt mij ook regelmatig dat er om een of andere reden iets niet klopt (en meestal door eigen schuld hoor) maar met een beetje creativiteit probeer ik het dan maar weer op te lossen

Margreet zei

Gezellig zeg, je kippenquilt !

Guusje, zei

Wat zijn je kippen gezellig. ik vind dit zo'n leuke quilt en wat jammer van je sneeuwmannen quilt. Dat is zeker balen.

Chris zei

O ja, dat heb ik ook een keer met een blok gehad. Snapte er eerst niks van. Maar nu let ik altijd extra op.
Enig, dat kippenquiltje, zó vrolijk.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails