Vintage Damask achterkant blog

zondag 15 december 2013

weekendje België, lapjes ! ! !

We zijn net terug van een weekendje België we zaten bij Auberge de la Ferme, een bedrijfsuitje van het werk van mijn DH, geweldig lekker eten een vijf en een zeven gangen gastronomisch diner  heerlijke wijn, maar dat betekend wel dat je ongeveer de helft van dat weekend aan tafel zit, als het ontbijt en de lunch mee rekent.
Het was helemaal geen straf hoor, maar dat zijn we eigenlijk niet gewent.

Voor dat we vertrokken heb ik zoals ik altijd doe, even op internet gekeken of er nog leuke quiltwinkeltjes op de rit lagen. Natuurlijk zijn er genoeg in België, maar wat zijn nou leuke winkeltjes ? ? ?
Dat probeer ik een beetje via hun site te bekijken, met dank aan Mia Verhoeven  zijn de quiltwinkels snel gevonden en uiteindelijk ben ik bij twee winkels in Luik geweest.
Op de heenweg bij de eerst quiltwinkel Chamick Tissus heb ik deze quiltlapjes gekocht, ze hebben een hele leuke site maar ik kwam er niet achter hoe de winkel er van binnen uit zag, ze hebben heeeeeeel veel stof voor kleding, gordijnen, knopen lint, enz. en ook een mooi hoekje met quiltlapjes.


Op de terugweg kwamen we weer door Luiken en ben ik bij Reve de quilts geweest, ik moet zeggen deze winkel is een echte aanrader makkelijk te bereiken vanaf de grote weg en parkeren is ook niet moeilijk en op zondag geopend ! ! !
Wel geopend maar de deur zat op slot, gelukkig waren we er snel achter dat de winkel wel open was doordat de medewerkster net door de winkel liep, boven waren een aantal dames bezig met een borduur cursus.
Op de deur zat wel een briefje maar ja wat staat er nou op, moeilijk te lezen, mijn Frans is nul komma nul, later hoorde ik dat je gewoon drie keer moet bellen, dan doen ze de deur open, maar ik was binnen en we konden gelukkig in het Engels communiceren.
Prachtige quilt lapjes, verkopen ze in deze winkel.
Verder hebben ze veel boeken, jammer genoeg allemaal in het Frans en ook alles op het gebied van borduren. Deze winkel heeft ook een webwinkel en een blog, leuk om even te kijken.

Deze lapjes heb ik gekocht voor mijn voorraadje, die moet regelmatig aangevuld worden, ha, ha, ha en dat is dit weekend weer goed gelukt.



Fijne zondagavond.
Groetjes Hennie.

5 opmerkingen:

Guusje, zei

Mooie lapjes heb je gekocht en een erg leuk en gezellig weekeinde gehad zo te lezen.

Tilly zei

Wat een leuk avontuur en mooie lapjes gescoord.groetjes Tilly

Miny zei

Wat een mooi weekend, en dan ook nog leuke lapjes kopen, dinsdag even laten zien.

Groet Miny

petronella zei

Bedankt voor de tips, kom regelmatig langs LUIK, dus ga even op internet. En je huis is gezellig door de leuke kerststukjes! Hier staat alleen de kerstboom, ik wacht op dochterlief, die komt zaterdag uit NL, kunnen we dat samen doen! Groet!

Hennie zei

@ Miny, ze liggen al op jullie te wachten, tot dinsdag.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails