Vintage Damask achterkant blog

donderdag 5 december 2013

Gevulde speculaastaart

Dit recept stond deze week in de krant, heerlijk eigengemaakte gevulde speculaas bij de koffie vanavond.


De amandelen zijn geblancheerd en gepeld, dat pellen gaat boven verwachting super makkelijk na het blancheren.


De amandelen zijn gemalen, niet met een noten maler ( nooit eerder van gehoord ) maar gewoon met een handmatige maler, suiker en eidooier erdoor en klaar is de amandelspijs ! ! !

Het deeg is ondertussen gemaakt maar daar heb ik geen foto van, vergeten en toen ik aan het kneden was, was het gewoon te lastig.
Op de bodem zit een laag speculaas ertussen een laag ( echte) amandel spijs en een afdeklaag speculaas, voordat ik het wist waren alle amandelen gemalen, eigenlijk hadden er nog een paar hele bovenop gekund.
Nou ja de smaak zal er niet minder om zijn, maar het lijkt zo leuk.


Veertig minuten in de oven en mijn huis ruikt heerlijk naar speculaas, goed voor het sinterklaas gevoel, ha, ha, ha.


Ik weet niet hoe hij smaakt, maar het ruikt veelbelovend vanavond snij ik hem aan, ik kijk er nu al naar uit.

Fijne Sinterklaas allemaal.
Groetjes Hennie.

6 opmerkingen:

Chris zei

Dat klinkt helemaal niet zo moeilijk en wel heel erg lekker!! Gezellige avond!

Rennie zei

Heerlijk wij hebben er ook gebakken. Kijk maar op mijn blog. Fijne avond gewenst!

Tilly zei

Ziet er heerlijk uit Hennie.

Ines zei

Heerlijk, je kan van de spijst ook ballen maken en door de gesmolten chocola halen.

Groetjes
Ines

Sieneke zei

hoi Hennie,
dank voor je berichtje op me blog.
leuk je bloementuintje,
heeft je speculaas taartje gesmaakt.

gr sieneke

Miny zei

Het ziet er heerlijk uit.

Groet Miny

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails