Vintage Damask achterkant blog

zondag 3 maart 2013

Voorjaar voorbereiding

Afgelopen week heb ik de kas leeggehaald, ik moet hem nog wel schoonmaken, dat is een makkie met de hogedruk spuit.

De zaaibakken zijn schoongemaakt, hier staan ze te drogen, helaas niet in de zon, het zonnetjes zat achter de wolken, het was behoorlijk fris.


De zaaibakken werden gevuld met zaai/stek grond in eierbakjes.
In deze bak heb ik paprika, aubergine, augurk en twee soorten tomaten gezaaid. Het is voor het eerst dat ik deze groente zelf zaai, andere jaren kocht ik plantjes, eens kijken hoe dit bevalt.
Als het niet op komt kan ik altijd nog plantjes kopen in het voorjaar.
In een kleiner bakje heb ik twee soorten courgette gezaaid een ronde en een langwerpig soort.
Deze twee bakken staan in mijn atelier op de vensterbank boven de verwarming zodat ze voldoende warmte krijgen, ik hoop dat het lukt.


Ik heb ook al vast verschillende soorten sla gezaaid deze bak heb ik in de kas in een piepschuim bak gezet, dat lukt altijd, komende week wordt het 15 graden dus warm genoeg voor sla, dat wordt smullen straks.

Fijn weekend Hennie.

7 opmerkingen:

AnitaS zei

Alles staat klaar. Laat de lente maar komen.

GRANNY'S HOUSE zei

Ik zit hier ook met smart te wachten op de lente.

Groetjes
Ines

marga zei

Ik hoop dat het allemaal lukt en jij heerlijk kunt smullen van die groenten.
Dinsdag as. 15 graden haast niet te geloven maar ik hoop dat ze gelijk krijgen.
Groeten
Marga

Guusje, zei

O dat ziet er goed uit. Heerlijk groenten uit eigen tuin. Ik wil het ook gaan proberen dit jaar in mijn kleine tuintje.

Carin Wijnand zei

Goed bezig! Ben van de week ook bezig geweest, maar nog niet met de kas. Heb daar geen verwarming in. Jij wel?

Martine zei

Allemaal lekkerder dan uit de supermarkt.

Chris zei

Dat is ook weer fijn werk. Weer heel wat anders. Over een tijdje zie je weer allemaal nieuwe groene plantjes. Ik heb eindelijk weer eens een klein zaaibakje op mijn vensterbank. Kijk de kiemen de grond uit!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails