Vintage Damask achterkant blog

zaterdag 4 november 2017

Zo zet ik hem in elkaar

Was me dat even een gepuzzel. 
Hoe verwerk ik al deze blokken met verschillende maten tot een quilt ?

Toen ik wist waar  ik elk blok wou hebben, heb ik hem een paar dagen in mijn atelier op de grond laten liggen om te bedenken hoe ik hem verder in elkaar zou zetten.
Af en toe even kijken en overdenken :)


Zonder tekening wordt het niks, dus ben ik een middag aan het tekenen en rekenen geweest.
Nu kan de quilt in elkaar, de repen worden gesneden.



Hij wordt 1.40 bij 1.30 ik maakte voor het opvullen van de grote stukken nog een paar stroken flying geese .
Alle blokken heb ik op de achterkant van een quilt gespeld, de gesneden stroken speld ik er tussen, zo heb ik een mooi overzicht.
 De top zit voor een groot deel in elkaar.



Fijn weekend Hennie.

6 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Dat gaat vast en zeker heel mooi worden Hennie! Fijn weekend.

Ineke zei

Je bent voorlopig even bezig!

Annie Kingma zei

Komt zeker goed. Mooi word het.
Groetnis Annie

Marja Rijnsburger zei

Ziet er nu al heel mooi uit.
En wat een leuke aankopen heb je gedaan in je vorige blogje.
Fijne zondag.
Groetjes Marja

marga zei

Dat ziet er goed uit en gaat vast heel mooi worden.
Een paar dagen een quilt in wording op de grond leggen is een goed idee dan heb je de rust om alles te overzien en aan te passen als het nodig is.
Groeten
Marga

Sylvia`s Quilts zei

Eigenlijk is het héél fijn om zo te werken en je eigen ideeën er in te verwerken.
Ik hou er van. Ziet er leuk uit zo.
Groetjes Sylvia.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails