Vintage Damask achterkant blog

zondag 9 januari 2011

Het eerst nieuwe project van 2011

Ik ga de week blokken van de Civil War Quilts maken, op de site van Barbara Brackman komt elke week een nieuw blok met een verhaal te staan. De button staat in de linker kolom neem even een kijkje op haar blog als je geinteresseerd bent.

Zaterdag heb ik de stofjes uitgezocht, ik heb een aantal paarse stofjes en die ga ik gebruiken in deze quilt.
Het boek kleurgebruik voor quilters van Joen Wolfrom heb ik gebruikt om te kijken welke kleuren ik het beste bij paars kan gebruiken. De kleuren die recht tegenover elkaar liggen in de kleurencirkel passen goed bij elkaar, ze vullen elkaar heel mooi aan. De driehoeks partners van violet zijn groen en oranje. Deze stofjes zijn het geworden en ik moet er nog wel een paar bij kopen, want het wordt een grote quilt, maar eerst kan ik hier wel even mee vooruit.


Het eerste blokje is gesneden, ik maak eigenlijk altijd malletjes voor mijn blokken. Dit is even weer wat anders, kan ik daar ook eens mee aan de slag en het scheelt wel wat tijd, nou ja als ik dan de blokken in een keer in elkaar zet wel.



Gisteravond heb ik dit blokje in elkaar gezet helemaal fout ik zag het vanavond op de foto pas, stom, stom, stom, wat een slecht begin aan een nieuwe quilt, dat ik dat nu niet eerder in de gaten had ! ! ! ! Nou uit halen maar weer.




Zo ziet het eerst blok er nu uit, de blokken zijn 8 inch, 20 centimeter groot.




Het tweede blok heb ik vandaag in elkaar gezet, zaterdag komt er weer een blok op haar site te staan.

groetjes Hennie.

12 opmerkingen:

marion zei

ze zijn erg mooi............

Jane in Cumbria zei

O, wat spannend, weer zo'n mooie nieuwe quilt! Het is een heel mooi begin!!
groetjes
Jane

Tineke Machiela zei

wat gebruik je mooie stofjes....mooie blokjes ..en succes met de volgende :)
groetjessssssss :)

Mascha zei

Mooie blokken. Wat zijn er toch leuke projecten om te maken.
Groetjes Mascha

quilting Jeannet zei

Nou Hennie, dat had ik nou ook, dat verkeerd in elkaar zetten, je moet zo goed opletten, en soms zie je het even niet meer, dan kom je de volgende dag op......en ja hoor...ik heb er ook even over gedacht over de quilt, maar ik heb al twee boeken staan met CW diary en CW love letters, ik weet niet of het veel toevoegt.Volg het wel bij jou.

groetjes, Jeannet

GRANNY'S HOUSE zei

Mooie blokken, ik ga zo even neuzen op haar blog.

Groetjes
Ines

Guusje, zei

Wat een mooie blokken en wat zal hij straks mooi worden en dat verkeerd naaien praat me er niet van heb gisteren voor de derde keer blok vier van de Elves in elkaar gezet iedere keer zat ik net niet goed waardoor blokken op zijn kop enz. kwamen.

AnitaS zei

Mooie gworden. Spannend een nieuwe quilt. Ik ga ok even neuzen op haar site.

Jasmijn zei

Wat een leuke kleurtjes!! Ik ga toch ook eens snuffelen op de site. Wie weet begin ik ook ooit aan zo'n groot projekt.
Jasmijn

Inge Slaats zei

Wat leuk Hennie, een hele andere Civil War Quilt dan die waar iedereen, inclusief mezelf, mee bezig is. De blokken die je klaar hebt, zien er mooi uit en ach, een fout begin, maakt het uit. Heb je dat alvast gehad. De rest wordt appeltje-eitje, je zal het zien!

Groetjes,
Inge

Dear Jo zei

Ik heb ook al een oogje laten vallen op deze quilt, maar begin toch maar aan een eigen idee. Je blokken zijn heel erg mooi geworden en met die kleurtjes wordt het vast een blikvanger. Het is wel heel dapper dat je bent gaan snijden. Ik ben ook heel erg van de malletjes, maar zo te zien gaat het je goed af. Succes!!!

Unknown zei

Je blokken zijn al heel anders dan die van mij
Grappig dat een zelfde quilt zo anders kan worden
Ik blijf jou ook volgen
Kunnen we mooi samen opwerken
Groetjes Gea

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails