Vintage Damask achterkant blog

woensdag 18 januari 2023

Tunisch haken muts & kol

De muts en kol zijn mooi op tijd klaar ze zijn heerlijk warm.


Ik dacht ik google even hoe zo'n pompon gemaakt wordt, het is lang geleden dat ik er een gemaakt heb en misschien zijn er makkelijker manieren, dan twee kartonnetjes knippen goed omwikkelen met garen, door knippen, strak vast knopen in het midden bij knippen en klaar.

Er zijn pompon makers te koop, ze zijn niet duur, maar bij ons in het dorp zijn ze niet te koop. dus moet ik op pad, ik heb het wel overwogen hoor, maar ik dacht als ik eerst heen en weer moet rijden om zo'n pompon maker te kopen in die tijd maak ik er ook een. Zo gezegd zo gedaan.


Eerst een paar mooie rondjes tekenen,

uitknippen, met garen om wikkelen,

tussen de twee kartonnetjes door knippen en dat vind ik wel een goede tip flos draad gebruiken om de pompon goed strak te knopen in het midden en klaar is hij.

Ik had er echt niet sneller een pompon maker kunnen kopen in de tijd dat het kost om er eentje te maken.


Het lijkt een stralende dag te worden geniet er van Hennie.


 

4 opmerkingen:

Tilly zei

Mooi patroon Hennie, je zal
het niet koud hebben nu.
En een pompoen maken is een leuk werkje.
groetjes.

conny's quilts en creaties zei

Prachtige mis en sjaal mooi toch om op de"ouderwetse" manier een pompon te maken.

conny's quilts en creaties zei

Muts

Guusje, zei

Wat een mooie muts en sjaal. Ik maak de pompoens ook altijd zo. Staat erg leuk op de muts.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails